Jak Własne firmy sprzedają w kanale B2B? Sprzedaż wyrobów oraz usług w kanale B2B dzieli się z transakcji do klienta indywidualnego. Przed firmami, które dostarczają produkty partnerom biznesowym, są zupełnie inne wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak faktycznie wygląda sprzedaż w przemyśle B2B.
To ważne pytanie tego gatunku w Polsce
Jak możemy przeczytać w raporcie, tego modelu badanie nie było do tej chwile wykonywane w swym kraju. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności dostosowania się do drugiego środowiska sprzedażowego. Linia między B2B i B2C porusza się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.
Klienci B2B:
Mają coraz mniej czasu na zebrania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do samodzielnych zakupów.
Chcą kupić lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Stawiają na wygodę.
Jak Własne firmy sprzedają w kanale B2B?
Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe zatrzymują się ważnymi elementami w procesie budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią świadczyć o sobie, swojej pozycji i swojej przygód – 62% ankietowanych firm wymieniło historię własnej marki na domowej stronie internetowej. W tymże samym czasie bardzo rzadziej umożliwiają one na bliskich właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi czy produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak kreatory, kalkulatory lub konfigurator).
Jak wskazuje rynek sprzedaży online w B2B?
71% handlowców na zbycie B2B twierdzi, że ich firma sprzedaje nasze produkty czy usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) interesuje się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) działa w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a jedynie 1% ankietowanych oferuje produkty czy usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych oferuje także towary zagranicznym kontrahentom.
Jak Własne firmy sprzedają w kanale B2B?
Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zauważymy, że firmy szukają dużo ofert na ostatnie, by proponować nasze produkty odbiorcom. Zobaczmy, kiedy to wygląda. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można szukać lub kupować produkty, lub usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm pisze na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% dochodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje wyniki w serwisach społecznościowych. Warto dodać, że jeszcze są firmy, jakie nie mają swoich stron firmowych. Według pytania jest ich około 4%.
Strona internetowa w kanale B2B – co powinna mieć?
Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest ważnym okresem lejka sprzedażowego, wtedy ona przesadza na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo atrakcyjne zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich widzą się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona tania w wielu językach, oceny firmy, chatbot oraz wiele innych. Najlepiej uczy to poniższy wykres.
Jak Własne firmy sprzedają w kanale B2B?
Warto dodać, że 63% stron dopasowanych jest do dawania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców stosuje do sprzedaży aplikacji głównie do ostatniego dokonanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma zdania, jakie metody wykorzystano na ich częściach www.
Co dodatkowo odnajdziemy w raporcie?
Cały raport to przynajmniej 111 stron konkretnej zgodzie spośród działu B2B i różnic, jakie następują w sprzedaży, gdy mamy spośród ostatniego kanału. Możemy wyszukać w nim coraz dane na materiał przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Istnieją więcej zagadnienia pokazujące, jak tworzy marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na poziomie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie idzie na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba przedstawić na nią wielkie liczby pieniędzy i poświęcić dużo czasu.
Zatem nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży artykułów w długich sumach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie mogą sprawić, do blokady sprzedaży. Mowa na model o dostawach kurierskich. Jeśli mamy jednie z jednej firmy logistycznej, więc możemy dojść na jakość, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd też o pamiętać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają możliwość wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość bycia procesów logistycznych. Gdy chcesz sprawdzić, kiedy wtedy gra zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.
Sprawdź na śledzenie paczek